søndag 13. desember 2009

JuleKakeBakst


Se denne nydelige juleskålen..denne kom jeg over i et av kjøkkenskapene til min bestemor..Hun er her ikke lenger, men noen av tingene står fortsatt i kjøkkenskapene hennes og denne falt jeg totalt for.
Den skal få komme til heder og verdighet igjen, og bli fylt av den beste konfekt du kan tenke deg :)




JaDa, nå er jeg igang jeg også..
har begynt såvidt med julekakebaksten..


Hvert år sier jeg at jeg ikke skal bake så mange sorter, og i år har jeg tenkt å holde det jeg sier...tror jeg..

Men mitt problemet er det at etterhvert som jeg blir ferdig med en kakesort, så syns jeg at jeg må ta med en til..og tilslutt så har jeg flere sorter enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt..


Ingen klager på det her i huset, her går småkakene ned..og det er bare såvidt vi har smuler igjen over nyttårs-helgen..

(dette er de første par kakene som ble bakt igår, flere står for tur..)

---

Junior er kommet hjem til jul også nå, så vi er flere voksne i huset og det behøves...vi trenger flere hender for å bli ferdig til jul iår. Stua er fortsatt under "redecoration", det er helt utrolig hvor laaaang tid dette har tatt.

Men vi blir ferdig til jul altså..det har jeg lovet meg selv...med kryss på halsen og ti kniver i hjertet..
eller nesten, fikk iallefall en tapetkniv over fingeren idag, og da ble dama blek skal du vite, tilogmed blå på lippene...

Fikk beskjed om å legge meg ned med beina høyt..så der lå jeg og smålo for meg selv mens de andre stod over meg og uffet seg over hvor blek jeg ble...
Dette er ikke første gangen nei...men nå slapp jeg å se stjerner denne gangen..
det er det du gjør skjønner du..når du er på vei "tilbake" så ser du svarte himmelen med en masse stjerner på, egentlig litt fint...

Men men, jeg tar nå fatt på ny uke med ny giv.
Har endel "happenings" også denne uka, så hjemme-arbeid blir det nok mindre tid til. Skal likevel prøve å roe ned, ta en dag om gangen og senke skuldrene. Planlegge julegavekjøpene og få kjøpt noen gaver innimellom.... her henger jeg nok litt etter ja..

---

Og dere; ha en fin uke da!


1 kommentar:

  1. Heia Meta! Artig å lese bloggen din og få et innblikk i hva du holder på med.Holder stadig på med opppussing selv,og er opptatt av interiør.Det var mye fint! Ellers er det ikke fritt for at det er litt julestri her også. Tusen takk for julekortet forresten, det er et på vei til deg også. Else

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

..til deg..

Når du avslutter dagen, så befri deg for den. I morgen er en ny dag med sine håp og løfter - altfor dyrebar til at man skulle sløse bort et øyeblikk av den på gårsdagen.
Ralph Waldo Emerson

Følgere