torsdag 12. november 2009

DAGENE

..for meg har dagene farger, og dagen idag har vært blå..

Ingen spesiell dag egentlig, ble ikke slik jeg håpet, men det er vel heller skjelden de blir..dagene våre..


og på en blå dag lengter jeg ut og opp i fjellet..
NÅ er det kvelden og jeg sitter og samler tankene rundt dette nye spennende stedet som jeg har kommet til.
Det er omtrent som når du som liten skal begynne på skolen og lurer på hvordan det skal bli.
Vil jeg like meg der, vil de andre like meg og hvem blir vennene mine?
OG
hva skal jeg skrive om, hvordan skal jeg gjøre det, ikke minst - hvorfor?
...
MÅ nok innrømme at jeg liker å skrive, liker å fortelle om hva jeg har lest, om løst og fast, hva jeg har hørt og hva jeg tror på. Livet har mange aspekter og etterhvert som årene går så gir erfaringene våre oss en livsanskuelse forskjellig fra tidlig ungdom og til alderdom..
Lurer derfor på hvordan jeg vil bli når jeg blir "riktig gammel", hva vil jeg like å lytte til av musikk, like å lese og like å oppleve.
...
Siden mine barn nå er voksne og har ansvar for sine gjøren og laden selv, har jeg fått så mye mer tid til ting. Tid til å tenke mer, lete fram gamle interesser og tid til å prøve meg på nye utfordringer.

Mine nye interesser er foto og klatring. Mine "gamle" er fjell- og skiturer, både sommer som vinter. Har nå tenkt å kombinere disse nye og gamle interesser og se hvordan det går. Du vil derfor få være med på noen av disse opplevelsene, og kanskje finne ut at dette er noe for deg også? Og husk, ingen er for gammel til ting man har lyst til!
Min siste erfaring er at jeg MÅ ha meg mer utstyr..skulle bestige et lokalt fjell her om dagen, men måtte gi tapt pga. is/snø...hadde jeg bare hatt stegjern..og en isøks gjerne..da hadde problemet vært eliminert..

SÅ neste tur til Middagshornet går med stegjern og isøks i sekken...
..et snø og islagt Middagshorn (i Ørsta, på Sunnmøre)..

..Molladalstindene; vår fjellheim i tidlig vinterdrakt..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

..til deg..

Når du avslutter dagen, så befri deg for den. I morgen er en ny dag med sine håp og løfter - altfor dyrebar til at man skulle sløse bort et øyeblikk av den på gårsdagen.
Ralph Waldo Emerson

Følgere