fredag 13. november 2009

KLATRING..


..FIKK bladet mitt i posten igår,
og her står det mye spennende for en fersking..
vi snakker nå om klatring altså.

JEG sluker alt jeg kommer over om emnet
og er i det moduset at alt skal læres på en gang dessverre..

(i siloen på Osnes, Ulsteinvik)




TRenger derfor å få noen korrigeringer og gode tips til moderat fremgang.
Jeg leste et sted at det å finne sin klatregrad er også et mål..
Ser derfor for meg det som kalles "koseklatring" som gøy,
rundt grad 5 for meg kanskje..

har nå gått grad 4+ inne..hehe, husk jeg er nybegynner..

...


BEGYNTE å trene bodypump også, fordi jeg mener jeg er altfor svak i armene.
Men, i bladet står det at: "styrketrening på campusbrett gjør deg fort sterk og like fort skadet fordi du har blitt for sterk for din egen kropp..hm
jo, det er fordi musklene bygges raskt mens sener og bånd trenger tid til å tilpasse seg den nye ekstrembelastningen som klatring medfører.

Det er anbefalt å ta det rolig med styrken de første to år hvis man vil unngå fingerskader spesielt.
FOKUSET må legges på teknikken samt å klatre mange forskjellige ruter.

JEg tror jeg går for det siste ja..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

..til deg..

Når du avslutter dagen, så befri deg for den. I morgen er en ny dag med sine håp og løfter - altfor dyrebar til at man skulle sløse bort et øyeblikk av den på gårsdagen.
Ralph Waldo Emerson

Følgere