tirsdag 2. mars 2010

Vinter og Vår...

Vårfornemmelse
...
Men hva gjør man for å få dagene til å gå fort nok?

Neida, egentlig er jeg ikke plaget med at dagene går for sakte,
men nå lengter jeg til våren og er skitt lei kulde og snø...

Idag kom det enda en liten snøkule,
og meldingene varsler omtrent det samme været i morgen.

Men hør bare hva gode Herman Wildenvey skriver:

Barometerstanden spår
både storm og sne, bevars.
Men det er et drag av vår,
som er sjelden midt i mars.
Folk, som skjønner seg på sakene
de snakker og sir:
Det sitter stær på takene,
det lakker og lir.

Joda, det lir mot vår
og jeg gleder meg til å høre bekken sildre
og småfuglene kvitre på morgenkvisten ;)
Må bare smøre meg med tålmodighet altså...

Ha en fin uke alle der ute, det lakker og lir...

2 kommentarer:

  1. Våren kjem vel i år også...
    Men vi lengtar, det gjer vi...
    Ha ein vakker søndag!

    SvarSlett
  2. So ready for spring. It's only a matter of time:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

..til deg..

Når du avslutter dagen, så befri deg for den. I morgen er en ny dag med sine håp og løfter - altfor dyrebar til at man skulle sløse bort et øyeblikk av den på gårsdagen.
Ralph Waldo Emerson

Følgere